December 19, 2011

Skiing Solo Toward the South Pole

Incredible Journey: Skiing 1700km across Antarctica in 70 days - alone





From Fox news:

As she skis across Antarctica, Felicity Aston is taking on dangers including crevasses, storms, injuries and frostbite. Her biggest challenge, though, has been adapting to solitude in the seemingly endless expanses of white.

For more than three weeks, she has been skiing toward the South Pole pulling two sledges packed with supplies. Aston is attempting to become the first woman to cross Antarctica alone, and has covered about one-third of the journey of more than 1,000 miles.

The British adventurer expects to reach the South Pole this week, then pick up more supplies and head out again for the other side of the frozen continent. She says the emotional toll has been much greater than she expected.

http://www.foxnews.com/travel/2011/12/19/alone-in-antarctica-british-woman-on-solo-journey/

Felicity Aston Twitter

英国女子费莉西蒂·阿斯顿经过20多天跋涉,预计本周到达南极点。目前,她已走完约三分之一行程,如果行程顺利,她将成为首位不借助外力独自穿越南极的女性。

独自滑雪 挑战南极

阿斯顿现年34岁。她11月25日从南极洲罗斯陆缘冰与海岸礁石的会合处出发,独自滑雪1700多公里,穿越南极,终点是大力湾,预计2012年1月底走完全程。阿斯顿拖着两只雪橇装载各种行李,包括两部卫星电话、太阳能充电器、MP3播放器等。

一路上,她面临包括冰裂、暴风雪、受伤和冻伤在内的多种危险。由于当地气温在零下30摄氏度以下,阿斯顿呼出的气体结成冰,形成冰柱挂在面罩上。她17日在微博上写道:“冰雪覆盖了我的毛帽子,冰柱就挂在我的面罩上,加上护目镜,使我看起来像一名真正的南极探险者。”

出现幻觉 看见“飞鸟”

为避开冰裂,阿斯顿此行并非直线穿越南极洲,而是选择一条曲折路线。在白茫茫的冰雪上,看不到树、岩石或任何生命迹象。她说,眼前景象是如此单调,以至于有时脑袋会“开小差”。“好几次,我发誓我看到了鸟,但是我知道鸟不可能出现在这里……当你再看时,根本没有任何东西,”她说。

当孤独再次袭来,阿斯顿说,有一个想法一直在脑中闪现,就是“我还有很长的一段路要走”。阿斯顿曾在英国南极考察处担任气象员3年,有丰富的长途探险经验。她带领的探险队足迹深入北极群岛、格陵兰岛等。她说,这次探险是为了解自己体能的极限,也是因为对独自探险充满好奇。

适应孤独 更新微博

对阿斯顿而言,最大挑战是面对着茫茫无际的冰雪,学会适应孤独。她说,情绪上的起伏不定远比预期严重。“尽管我出发前针对可能承受的精神压力接受过训练,但一个人时,我的情绪还是会受到很大影响,这让我惊讶。”

阿斯顿说,发微博缓解了她的孤独感。她在一篇博客中写道:“我今天觉得很累,但是我听到妈妈的声音在鼓励我继续前进。”经过一天奔波准备搭帐篷时,“会有一个恶魔的声音在你耳边轻轻说,‘你在做什么?你现在完全可以待在舒适而温暖的家里’,”她说,“你必须努力把这些想法放到一边。从我上路,就明确知道自己为什么会在这个地方。”

她上周在微博上写道:“昨天开始,我不再情绪失控突然大哭,这是否意味着我终于适应了?”

Follow Felicity's Journey:

http://www.facebook.com/Kaspersky?sk=app_267763086589703

No comments:

Post a Comment